Traditional Knowledge and Biodiversity (2012) (RCE Cha-am : Biodiversity and Education for Sustainable Development, on pages 68-71)
วันที่ : 23 ก.ย. 2562 | อ่าน 949 ครั้ง

Traditional Knowledge and Biodiversity (2012)

(RCE Cha-am : Biodiversity and Education for Sustainable Development, on pages 68-71)

 

By : United Nations University (UNU-IAS)

Editors : Unnikrishnan Payyappallimana

            Zinaida Fadeeva

 

 

หนังสือที่รวบรวมกรณีศึกษาจากศูนย์การเรียนรู้ในภูมิภาคฯ เพื่อการพัฒนาที่ยั่งยืนทั่วโลก (RCE) ซึ่งกรณีศึกษาจากศูนย์ฯ เหล่านี้แสดงให้เห็นว่าการเข้าถึงการพัฒนาที่ยั่งยืนได้อย่างสำเร็จ จะต้องดำเนินการโดยใช้หลักสำคัญ 3 ประการ ได้แก่ 1. การเรียนรู้โดยการทำ 2. การเรียนรู้จากผู้ปฏิบัติ 3. การเข้าแทรกแซงเพื่อให้เกิดการเปลี่ยนแปลงหรือปรับเปลี่ยน

 

The case studies examined in this publication are characterized by local expertise (Regional Centre of Expertise : RCE) being brought together for transformative learning. The case studies demonstrate the need for three key approaches to ensure education for sustainable development is successful. First, the need for “learning by doing”, second, the value of learning from practitioners and third, the importance of collective interventions.

คลิ๊กที่รูปเพื่ออ่าน E-booking

Email

1